Příspěvek č.4..:

Disky a jejich renovace ve vztahu k DEKRA a TÜV

Dotaz:
Disky ve vztahu k DEKRA a TÜV. Mohou mít majitelé automobilů a na nich používaných renovovaných, hlavně Alu disků, na kterých je aplikována prášková barva (komaxit), potíže s inspektory DEKRA nebo TÜV? Jinými slovy, v jakém vztahu jsou opravované a na vozidlech používané disky ve vztahu k DEKRA a TÜV?

Odpověď:
Známe a také s nimi i spolupracujeme a jako firma autorizovaná, certifikovaná a patentovaná jsme i na mnohých normách a předpisů legislativními spoluautory. Proto víme, že takřka každého takového inspektora dokážeme ,,rozebrat“ a také, dost dobře, zejména, alespoň zatím, v ČR, si naopak nedokážeme představit, že by např. DEKRA a to jakkoliv (jak?) měřila parametry či různé jiné než jen metodikou (STK) dané a kontrolované rozměrové hodnoty ALU nebo Fe disků a v případě, že by po této stránce ALU disky nějak (čím?) nevyhovovaly, jen tím, že byly zrenovovány nebo mají na sobě komaxit (ha-ha-ha), že by na takovýchto discích, potažmo kolech zakázala konkrétnímu majiteli/řidiči těmito disky obuté vozidlo provozovat/užívat, tedy s ním jezdit.
Více-méně doposud na to zatím ani není žádný relevantní předpis není a mám objektivní pochybnosti o tom, že by takový nějaký nesmysl v dohledné době vznikl. I když, kdo ví, možná v té naší nové, ,,skvělé“ době a hlavně u nás to může být hned od zítřka, žééé.
Ale jinak kvitujeme, že všechny disky, byť se skrytou vadou, by měly zakázat. Osobně jsem za to, všechny STK vybavit defektoskopy a v případě zásadní vady na disku, konkrétnímu vozidlu nedát kladnou STK. Už vidím, jak to dělají.

Další nebo více informací k renovacím disků se pak dozvíte např. zde.

Přejete si vaše disky renovovat ?