Lakování disků

Vaše disky se vám již nelíbí, chcete původní nebo jiný odstín barvy, případně úplně jiný vzhled či módu?
U nás žádný problém – disky nalakujeme, tedy stříkáním aplikujeme ve třech vrstvách nový lak (barvu), práškově-komaxit či mokře-autolak, polyuretan, aj. a opět z nich budou fešáci.

Provádíme lakování disků. Plechových i hliníkových – Alu (elektronů), loukoťových i plných, auto i moto. V nejvyšší kvalitě a to většinou jak lakování práškové (komaxit), tak i lakování mokré (autolak). Tedy se se jedná o aplikace na disky jak nových barev tak i opravy těch původních.

Prášková barva se nanáší elektrostaticky. U nás, speciálně na disky, ve třech vrstvách. Základ, pigment, horní, čirý krycí lak tak, aby měla ne moc a ani ne málo. Poté se několik desítek minut, obvykle 20-30min., vypaluje v peci při teplotě 160-240°C. U nás nejčastěji ještě s předehřevem a pak finiš 20-25min./180-200°C. Prášková barva se pak po povrchu disku nádherně jakoby rozteče, zesklovatí a perfektně přilne. Tento způsob, pakliže se dodrží veškeré tech. náležitosti tohoto procesu. Dává komaxitu poměrně vysokou mechanickou, chemickou i jinou odolnost, stálost i životnost, tedy kvalitu i vyšší hodnotu.

Aplikace mokrých barev

V procesu lakování ne jen disků je o něco složitější i zdlouhavější. Jde o to, že před finálním nástřikem zákazníkem vybraným odstínem (pigmentem) barvy, je nutné disky ne jen velmi důkladně očistit. Nejdříve stříknout základem, po té tvrzeným plničem, v případě nerovností ho velmi lehce a šetrně zabrousit a teprve po té je možno aplikovat konkrétní pigment (odstín). Tedy tu onu barvu (vrstvu), kterou většina lidí – laiků, v případě mokrého lakování, zrovna vidí a tudíž nesprávně považuje právě za tu jedinou barvu na disku, se kterou se pracuje, se tak často mýlí. No a na tuto vrstvu konkrétního odstínu barvy (pigmentu) se ještě v lepších lakovnách stříkne čirý, krycí (ochranný) lak. Tudíž tento proces aplikací mokrých barev (autolaků) je komplikovanější, zdlouhavější a v konečném důsledku i výrazně dražší než je proces aplikace barev práškových.

Výhody stříkání mokrých barev

Jediná výhoda stříkání mokrých barev je ta, že na rozdíl od barev práškových,  nemusí být klasický lakýrník až tak náročně technologicky vybavený. Prakticky mu stačí stříkací, elektrická či vzduchová pistole. V případě ještě kompresor, čisté, ideálně odvětrané místo (prostor), rukavice, brýle, respirátor a může se jít na to. Pochopitelně, že jsou i lakovny pro aplikaci mokrých barev, které jsou svým vybavením technologicky i procesně na mnohem vyšší úrovni.

Jednou z dalších výhod mokrých barev obecně, je to, že mají mnohem bohatší nabídku (vzorník) odstínů. Se kterým se znáze trefíte do odstínu (pigmentu) původního a v případě, že ne zcela přesně, je možno odstín blízký originálnímu (původnímu) namíchat. Tohle u barev práškových není možné. Také je možno mokrou barvu oproti práškové,  zabrousit a vyleštit, tedy opravit. Proto je pak na každém uživateli pro kterou alternativu lakování disků se rozhodne.

Lakování práškové-komaxit (dle velikosti a nezbytné vrstvy nástřiku disku): od 450,- Kč/disk/1ks
Lakování mokré-autolak (dle velikosti a nezbytné vrstvy nástřiku disku): od 1250,- Kč/disk

Některé ukázky a naše výsledky renovací disků můžete vidět zde: Renovace disků-Foto
Další info k renovacím disků naleznete zde: Renovace disků-Info
Naší kompletní nabídku-ceník dílčích operací renovací disků naleznete zde: Ceník renovací disků

Něco jste na našich stránkách nenašli? V tom případě se můžete na nás obrátit zde: Napište nám

Lackieren der Scheibenfelge, Varnishing the disc – rim, Vernissage du disque – jante, Verniciatura disco-cerchio, Лакировка диска – обода.

Ali disky leštěné