Lakování disků

Vaše disky se vám již nelíbí, chcete původní nebo jiný odstín barvy, případně úplně jiný vzhled či módu?
U nás žádný problém – disky nalakujeme, tedy stříkáním aplikujeme ve třech vrstvách nový lak (barvu), práškově-komaxit či mokře-autolak, polyuretan, aj. a opět z nich budou fešáci.

Provádíme lakování disků, plechových i hliníkových – Alu (elektronů), loukoťových i plných, auto i moto, v nejvyšší kvalitě a to většinou jak lakování práškové (komaxit) tak i lakování mokré (autolak). Tedy se se jedná o aplikace na disky jak nových barev tak i opravy těch původních, což je jeden ze základních technologických procesů většiny renovaci disků – kol – ráfků.
Prášková barva se nanáší elektrostaticky. U nás, speciálně na disky, ve třech vrstvách, základ, pigment, horní, čirý krycí lak tak, aby měla ne moc a ani ne málo, tedy ideálně min. 180µm. Po té se několik desítek minut, obvykle 20-30min., vypaluje v peci při teplotě 160-240°C, u nás nejčastěji ještě s předehřevem a pak finiš 20-25min./180-200°C. Prášková barva se pak po povrchu disku nádherně, jakoby, rozteče, zesklovatí a perfektně přilne. Tento způsob, pakliže se dodrží veškěré tech. náležitosti tohoto procesu, dává komaxitu poměrně vysokou mechanickou, chemickou i jinou odolnost, stálost i životnost, tedy kvalitu i vyšší hodnotu.
Aplikace mokrých barev v procesu lakování ne jen disků je o něco složitější i zdlouhavější. Jde o to, že před finálním nástřikerm zákazníkem vybraným odstínem (pigmentem) barvy, je nutné disky ne jen velmi důkladně očistit, ale nejdříve stříknout základem, po té tvzeným plničem, v případě nerovností ho velmi lehce a šerně zabrousit a teprve po té je možno aplikovat konkrétní pigment (odstín). Tedy tu onu barvu (vrstvu), kterou většína lidí – laiků, v případě mokrého lakování, zrovna vidí a tudíž nesprávně považuje právě za tu jedinou barvu na disku, se kterou se pracuje, se tak často mýlí. No a na tuto vrstvu konkrétního odstínu barvy (pigmentu) se ještě v lepších lakovnách stříkne čirý, krycí (ochranný) lak. Tudíž tento proces aplikací mokrých barav (autolaků) je komplikovanější i zdlouhavější a v konečném důsledku i výrazně dražší než je proces aplikace barev práškových.
Jediná výhoda stříkání mokrých barev je ta, že na rozdíl od barev práškových, kde je zapotřebí spec. stříkací box i samotná stříkací jednotka s el. nábojem, odsávání a ne jen technicky, ale i energeticky náročná vypalovací komorová pec, nemusí být klasický lakýrník pracující s mokrými barvami až tak náročně technologicky vybavený. Prakticky mu stačí stříkací, elektrická či vzduchová pistole, v případě té ještě kompresor, čisté, ideálně odvětrané místo (prostor), rukavice, brýle, respirátor a může se jít na to. Pochopitelně, že jsou i lakovny pro aplikaci mokrých barev, které jsou svým vybavením a provozem technologicky i procesně na mnohem vyšší úrovni. Nicméně kvalitu i cenu, tedy konečný výsledek práce dělá v dnešní době ne jen vercajk, ale především čas a fortel.
Jednou z dalších výhod mokrých barev obecně, je to, že mají mnohem bohatší nabídku (vzorník) odstínů, se kterým se znáze trefíte do odstínu (pigmentu) původního a v případě, že ne zcela přesně, je možno odstín blízký originálnímu (původnímu) namíchat, což u barev práškových není možné. Také je možno mokrou barvu oproti práškové, v případě drobných, povrchových škrábanců a odřenin, relativně snadno zabrousit a vyleštit, tedy opravit.
Proto je pak na každém uživateli, v tomto případě zákazníkovi, pro kterou alternativu lakování disků se rozhodne.

Lakování práškové-komaxit (dle velikosti a nezbytné vrstvy nástřiku disku): od 450,- Kč/disk/1ks
Lakování mokré-autolak (dle velikosti a nezbytné vrstvy nástřiku disku): od 1250,- Kč/disk

Některé ukázky a naše výsledky renovací disků můžete vidět zde: Renovace disků-Foto
Další info k renovacím disků naleznete zde: Renovace disků-Info
Naší kompletní nabídku-ceník dílčích operací renovací disků naleznete zde: Ceník renovací disků

Něco jste na našich stránkách nenašli? V tom případě se můžete na nás obrátit zde: Napište nám

Lackieren der Scheibenfelge, Varnishing the disc – rim, Vernissage du disque – jante, Verniciatura disco-cerchio, Лакировка диска – обода.

Ali disky leštěné