Sváření a fragmentace poškozených disků

Prasklý nebo orvaný disk či dokonce mu kus chybí? – Odřené nebo jinak poškozené límce, rovněž i loukotě (paprsky) disků?

U nás žádný problém – nejprve optikou nebo sondou na disku zjistíme reálné poškození. Po odhalení vady obvykle praskliny svaříme, v případě chybějícího materiálu doplníme (fragmentace). Vše děláme metodou TIG i našeho umu a z invalidy opět bude atlet.

Sváření a fragmentace disků

Provádíme v rámci kompletních renovací i dílčích oprav disků – kol – ráfků, zejména těch Alu. Jako např. svařování prasklin i doplňování chybějícího materiálů (lití a fragmentace). Tento technologický postup vyžaduje ne jen patřičné technologické vybavení, ale především znalosti, zkušenosti a preciznost. Aby po takové opravě byl disk ne jen hezký, ale zejména způsobilý bezpečného užívání a nehrozilo tak riziko fatální nehody.

Tudíž s požadavkem na sváření a fragmentaci disků doporučujeme se vždy obracet na specializovaná pracoviště. Doporučujeme se obracet na provoze firmy Reno-Tech.cz, s.r.o..

Co se týče těchto poměrně vážných, zde zmíněných případů poškození disků, zejména disků Alu. Většina je takových, kdy disk má prasklý, třeba jen nepatrně, lem (obruč) nebo paprsek (loukoť). O to vážnější jsou pak ty případy prasklých disků, kdy prasklina není na první pohled nebo jen s běžnou prohlídkou. Někdy, protože si disky každý den prohlíží jen málokdo. A to jen letmým pohledem, tak ani nezjistí, že se jedná o prasklinu. Také jsou i případy, že se tato závada, byť nahodile, odhalí. Tedy uživatel o tomto stavu svých disků ví, ale jelikož je laik, v domnění, že se jedná o ,,prkotinu“, to neřeší.

Nebezpečná jízda s poškozenými disky

S takto poškozeným diskem je pak jízda, především ve vyšších rychlostech, na nezpevněné vozovce nebo při větším zatížení vozidla dosti nebezpečná a může tak snadno, o to hůře, když to přijde v nejméně očekávanou chvíli, dojít ke kolizi a následné nehodě.
Většina dílčích operací a postupů v rámci renovací disků, jako je např. pískování nebo lakování je záležitostí spíše designovou, tedy aby disky byly hezké a líbily se, u prasklého disku už jde o zvýšené bezpečnostní riziko a pravděpodobnost možné havárie.

Většina nových, ale i těch starších Alu disků (elektrony) není složena z čistého hliníku, ale z lehké slitiny kovů a jiných ušlechtilých materiálů, jako je např. Magnezium, Nikl, Chrom, Molybden, Hořčík apod. Tyto materiály mají poměrně velkou vodivost, ale i tavnost. Jistě znáte některá svářecí média, mezi nimi např. i Thermit, coby vysokoteplotní tavný (svářecí) prostředek často používaný ke spojování kolejí nebo pancéřové oceli, který má podobné složení, jako mají Alu kola (disky), především hliník, hořčík, apod.

Tudíž, když chcete takový disk svařit, sotva se ho dotknete plamenem (plazmou) paprskem svářečky, může dojít k jeho nekontrolovanému hoření, kdy vám pod rukama neshoří, přesněji rozteče se, jen samotný disk, ale i celá dílna. Proto při takové operaci je potřebná znalost ne jen původu disku, ale i jeho materiálového složení, zejména pak nemalé zkušenosti renovátora – svářeče, který tento dílčí úkon, v rámci renovací disků, konkrétně sváření disků (prasklých či jinak poškozených) provádí.

Ceník a ukázky prací

Ceny dle technologické, materiálové, pracovní, časové a jiné náročnosti: již od 390,- Kč/disk/úkon.

Některé ukázky a naše výsledky renovací disků můžete vidět zde: Renovace disků-Foto
Další info k renovacím disků naleznete zde: Renovace disků-Info .
Naší kompletní nabídku-ceník dílčích operací renovací disků naleznete zde: Ceník renovací disků

Něco jste na našich stránkách nenašli? V tom případě se můžete na nás obrátit zde: Napište nám

Verschweißung und Fragmentierung der Scheibenfelge, Welding and fragmentation of the disc – rim, Soudure et fragmentation du disque – jante, Saldatura e frammentazione del disco – corona, Сварка и фрагментация диск – обод.

Ali disky leštěné